Visie op een klantgeoriënteerd bedrijf

, marketing, visieVisie op een klantgeoriënteerd bedrijf

Dat de wereld in een snel tempo verandert vertellen we elkaar allemaal. Maar een goede kijk op wat al die veranderingen nu precies inhouden voor de manier waarop wij zaken doen zie je niet vaak. Salesforce heeft een poging gedaan en visualiseert hoe je vandaag de dag om kan gaan met de ‘nieuwe klant’.

Natuurlijk zit er veel product placement in verwerkt van Salesforce, maar als we de kern eruit halen staan er een aantal thema’s centraal:

  • Luister wat mensen, waaronder klanten, online over je merk roepen
  • Ben aanspreekbaar en behulpzaam via de sociale media en via mobiele apps
  • Zorg dat alle gesprekken bij elkaar komen op een centraal punt waardoor je jouw klant herkent over verschillende kanalen heen
  • Waardeer je klanten, vraag om feedback of co-creëer de volgende diensten met hun

Voor veel MKB’ers zijn de oplossingen van Salesforce voorlopig nog een prijzige instapper, maar voor de verschillende onderdelen die Salesforce aanbiedt zijn ook goedkopere, gratis of opensource alternatieven die het overwegen waard zijn. Denk aan het luisteren online met Coosto of Finchline, het opzetten van een CRM systeem met Nimble, het maken van een website met WordPress, het versturen van een nieuwsbrief met MailChimp, het houden van een Facebook contest met Shortstack. Allemaal goede opties om laagdrempelig in contact te blijven met de ‘nieuwe klant’.

By |2016-12-30T18:24:46+01:0026 feb 2013, 11:07|Categories: innovatie, marketing, visie|0 reacties

About the Author:

Ideeënkanon met een focus op service innovatie, maakt merken menselijk, versmelt de online en offline wereld tot 1, werkt vanuit bedrijfsdoelstellingen, maar ontwikkelt oplossingen voor gebruikers.

Laat een reactie achter

Deze website wil naast functionele en analytische cookies ook tracking cookies plaatsen. Ok